torstai 24. lokakuuta 2013

kokeita ja luopumista!

Ensimmäinen koe! Tulo tähän maailmaan. Sitten on omin avuin hengitys ja syöminen. Sitten, kuinka selviät rokotteista, mutta lopullista tulosta ei kukaan tiedä. On perheen kanssa pärjäämistä. Pitäs oppia puhumaan ja ääntämään kaikkia äänteitä ja kirjaimia. On tarhaa,esikoulua ja sen kaltaisia paikkoja. Kävelynkin ja juoksun opetteluun meni monta vuotta.. Kunnes astu vuoroon koulu, jossa enemmän ja vähemmän pätevät opettajat opettaa ja pitää istua paikallaan ja hiljaa jos ei kysytä, vaikka tähän puhumiseen ja liikkumiseen niin paljon elämässä kulutin aikaa. No onneksi pakollista koulua ei kestä kuin 9 vuotta..kunnes on aika päättää mitä tekee opiskella tai mennä töihin ilman ammatti pätevyyttä. no minä valitsin vielä kaks vuotta koulua ja työharjoittelussa sain työpaikan. no seuraavaksi oli armeeja päätin että siellä olen 6kk, mutta se aika venyin vuoteen.Seuraavaksi lisää työ paikkoja ja aloja mitä oppia ja koskaan en näyttänyt yhtään työtodistu tai koulutodistusta. Oli kumppanien etsintää. Oli parisuhteita. no niistä ei tullut mitään. Nykyään olen pirkanmaalla ja mulla on elin ikäinen mielisairaus ja olen 32 vuotias, mutta sen sanon että koulutodistuksilla en ole tehnyt mitään ja luonteeseeni sopien ei sieltä paljoo käteen jäänyt, mutta tykkäsin tehdä eri alojen hommia ja kaikissa oli vakkari pesti, mutta itse otin aina loparit. Mielisairaus pysäytti mun elämän ja se pysäytys oli tarpeen sillä paljon elämästä oli käsittelemättä ja olin sisäisesti hajalla, mutta niistä sitten lisää tuonenpana!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti